luni, 25 august 2008

Eu, noi si lumea

Eu, noi si lumea

de Paul V. Black

Nu vreau cântec de nimfe
Şi nici alai de stele,
Nu vreau trăiri tardive,
Nici falsă mângâiere,
Nu vreau poteca voastră,
Pavată-n amăgire,
Nu-s deşirat acum,
Nici de-nşirat în ele,
Nu-s desenat de vreme,
Nici de-nsemnat castele,
Nici desfiinţat de ele,
Nici de-nfiinţat putere,
Doar graiul din tăcere.

De-mi eşti suflet de veghe,
Eu vreau să mă alungi,
Să pier în devenire,
Să ştiu ce-i în neştire,
S-o-nvăţ în paşi domoli,
În valsul din simţire
Spre pragul din gândire
Pe calea către mine,
Să-i simt fiorul rece,
Să-i bat în poarta grea,
Să-i trec deşertul alb,
Să-i dau culoarea mea.

E calea către sine
Confuză, veche, grea
Şi tot ce-i cert în ea
E doar inceretitudinea,
Aici nu-ncap castele,
Nici vieţi sub vinilin,
Nu se scufundă nimfe
Şi nu-şi găsesc alin
Harem de vise goale,
Nici mască de suspin,
Ce putrezesc agale,
Sub semnul bifurcat
Ce l-am numit destin.


Creative Commons License
Eu, noi si lumea by Paul V. Black is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Romania License.